Kraniosakraaliterapia

Kraniosakraaliterapia eli CST on kokonaisvaltainen, turvallinen, hellä manuaalinen kehoterapia, jonka on kehittänyt yhdysvaltalainen lääkäri–osteopaatti John E. Upledger.

CST.llä vaikutetaan kraniosakraalijärjestelmään ,jonka tehtävänä on suojata aivoja, selkäydintä sekä avustaa selkäydinnestekiertoa. CST-hoidot vaikuttavat mm. hermostolliseen ja hormonaaliseen toimintaan, hengitys,-verenkierron,-ja lymfajärjestelmään, sisäelimiin, luustoon, pehmytkudoksiin sekä mieleen.

Erillaisten vaivojen, kipujen ja ongelmien takana voi olla hyvinkin vanhoja tapahtumia kuten raskaus, synnytys , fyysinen tai psykkinen trauma, kehollisia virheasentoja, stressi yms. CST:N avulla voidaan vapauttaa jännitteitä jäljittäen erilaisten ongelmien varsinaiset ja alkuperäiset syyt, eikä pelkästään hoitaen oiretta, jotka yleensä ilmenevät muualla kehossa.

CST sopii lähes kaikille , kaiken ikäisille ihmisille. Lisäksi myös eläimet ovat hyvin vastaanottavaisia tälle hoitomuodolle.
Yksi hoitokerta kestää n. tunnin, ja hoitokerrat ja määrät ovat hyvin yksilöllisiä, riippuen vaivasta. Kehon itsekorjaamismekanismi jatkaa hoidon jälkeen työskentelyä yhdestä kahteen viikkoon. CST toimii myös hyvin ennaltaehkäisevästi, tukien terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämistä.

CST:hen voidaan yhdistää muita hoitomuotoja niin perinteisen lääketieteen hoitoja kuin vaihtoehtohoitojen puolelta. Mikäli haluat kokeila CST.tä ja sinulla on meneillään jokin lääketieeteellinen hoito, konsultoithan lääkärisi kanssa ensin.

Hoitoaiheita ovat m.m

-niska ja selkävaivat                                               -Tunneperäisiä ongelmia ja traumoja
-Päänsärky /migreeni                                            -Ahdistuneisuus/masennus
-Leukanivelongelmat                                             -Oppimisvaikeudet
-Keskushermoston häiriö                                     -ADD/ADHD
-Kuukautiskivut ja vaihdevuosiongelmat           -Univaikeudet
-Välikorvaongelmat/tinnitus                                 -Krooninen väsymys
-Urheiluvammat/kaatumiset                                -Stressiin ja jännityksiin liittyviä häiriöitä
-Fibromyalgia ja muut sidekudossairaudet       -Post-traumaattiset stressihäiriöt

Lisätietoja CST:stä löydä su.upledger.fi  tai www.upledger.com

Tutustu kilpailukykyiseen hinnastoomme tai kysy lisää.